Plopp

Men hej fotboll-lovers. Sitt inte där vid era datorer och tro att en annan skitit i fotboll och i att blogga de senaste dagarna när så mycket skett i Premier League. Jag har nämligen ytterst nussiga skäl till min frånvaro.

 

 

Här ligger nämligen en annan på ett patienhotell och gosar med ett helt nytt och snufsit litet Arsenal-fan som precis kommit till världen. Jag har alltså varit med på en väns förlossning som startade i fredags natt och så ploppa han fram här igår morse, dvs jag missade Arsenal-Sunderland även om jag smygkollade iPhonen på ställningens oförändring lite då och då mellan värkarna.

 

 

Efter att jag jobbat 9-17 i fredags så var det bara vaket utan riktig mat fram tills söndag morgon. När vi kom till ro på söndag eftermiddag efter 55 timmar utan sömn såg jag att Liverpool ledde mot United och då var det bara att streama loss med stirriga ögon bredvid en ammande tuss. Då hände underverket: fotbollen tog mig tillbaka till vardagen och jag slumrade lungt in till Carraghers stämpling och sov mig igenom åtminstone andra halvlek och därmed var sömnbristpsykosen a la Big Brother 2lax11 avstyrd. Fotbollen, du är min bäste vän.

 

 

Tack lille lena, perfekta, overkligt nussiga Julian för att du han komma innan Barcelona-Arsenal! Matchen är precis i tid tills du blir utskriven och vi får åka hem. Och mamman sen, födde sig igenom den där irriterande Arsenal-Sunderlandmatchen så vi slapp se den och pressade fram honom precis så han fick chans att se United förlora det första han gör utanför förlossningsrummet. Hon är ett sant Arsenal-fan om något. Nu ska jag fortsätta nussa och fundera på Premier Leaguetabellen lite. United leder med tre poäng framför Arsenal, men Arsenal har en match mindre spelad. Jisses.
Nu blir det tillbaka till goset. Ses på www! OCH JIPPIE FÖR ÄNNU EN FANTASTISK CHAMPIONS LEAGUE-VECKA! LIVET!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback