Djävulens tass

Ikonen Kenny Dalglish tycks ju blåst nytt liv i Liverpools spelare och fans, åtminstone är det vad många inkl. jag hoppas och tror. Helt ärligt har jag verkligen lidit med Liverpools väldigt trogna fans den här tiden och det känns extremt sorgligt att se vad som hänt med spelare som Torres och Gerrard och jag hoppades ju att Joe Cole skulle hittat ett soft hem i Liverpool när han lämnade den blå ondskan, istället har det känts väldigt kämpigt. Vi får se hur det går, men stämningen kring laget känns i alla fall helt annorlunda nu.

 

Det ryktas ju en hel del om vad Dalglish planerar att åstadkomma i människohandelsväg nu innan transferfönstret stängs, Babel var ju tex. helt säkert på väg bort trodde man, inte minst när han uppenbarligen slutade bry sig om sin relation till PL-domarna i och med hånet mot Webb på sin Twitter men nu säger Dalglish att Babel definitivt ska stanna. Det känns ändå troligt att han kommer gå trots detta.

Just nu ryktas det mest kring den eventuella ankomsten av en kille från Ajax,

 

en kille som ensam stod för mitt vidrigaste fotbollsminne någonsin
kanske den spelare som jag hatat allra mest, mer än Bendtner!!!!

 

men som jag dock inte känner riktigt samma avsky för längre. Jag försöker fokusera på hans hårda uppväxt i Uruguay med en ensamstående morsa och sex syskon samt att Holland kan skicka Satan in i den renaste av själar. Jag pratar alltså om mannen som utsåg sin ena tass till Guds hand och då vill jag inflika att det definitivt det var djävulens hov och inte en hand från ovan. Handen som slog ut Ghana ur Vuvuzela-VM.

 

Om någon missat eller glömt vad Uruguays Luis Suarez gjorde i kvartsfinalen mot Ghana så kan jag härmed påminna er: Matchen var oavgjord och det var förlängningens sista minut. En ghanan, minns ej vem, sköt mot målet och bollen skulle med 1000% chans gått in om det inte vore för att Suarez så medvetet som det går tog upp sina händer och hindrade bollen från att gå i mål som vore han en annan målis. Suarez åkte naturligtvis ut och Ghana fick en straff som dom missade, vilket Suarez helt öppet firade.

Det ledde till fler straffar pga det oavgjorda resultatet och nu var ju stämningen helt jävla sinnessjuk. Ghana pallade inte och förlorade straffarna. Uruguay tog sig vidare och Suarez bad inte om ursäkt utan han hyllade sin egen hand och beslutet att göra detta vidriga som tog dom vidare.

Bortsett från att mitt hjärta fortfarande får ångestkramp och lider så oerhört med ghananerna så känner jag också detta: Suarez kommer vara bra för Liverpool. Samt: snälla erkänn dina synder Suarez och jag kommer förlåta. Torres kan lära dig att bli en bättre man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback