Jag har slitit mig ur bollens grepp

Premier League
Manchester United 21 24 45
Manchester City 23 18 45
Arsenal FC 22 19 43
Chelsea FC 22 19 38
Tottenham 22 6 37
La Liga
Serie A
Bundesliga
Ligue 1
Jag missade tyvärr andra halvleken av Manchester City - Wolves och Arsenals vinst mot West Ham igår eftersom jag som nyårslöfte bestämde mig för att kolla lite (mycket) mindre på fotboll och väcka till liv det sociala liv som förfallit pga detta intresse för boll i fjärran länder. Resultatet mot West Ham känns särskilt härligt eftersom jag åter kan avnjuta den imorgon på jobbet där jag av något obegripligt skäl
Halvdeppig känsla på fotbollshelgen som såg extremt bra ut på schemat med massa derbyn och en stormatch mellan Tottenham och United, men en annan missade tyvärr andra halvleken av Manchester City - Wolves som verkat extremt räfflande och Arsenals vinst mot West Ham igår firades inte i glädje i soffan eller på Pub utan med en extremt dyr öl på Riche eftersom jag som nyårslöfte bestämde mig för att kolla lite (mycket) mindre på fotboll och väcka till liv det sociala liv som förfallit. Jag tog mig därför utanför Viasat Fotbolls räckvidd där inte ens min iPhone klarade veetla matcherna och jag intog istället konst på vernissage, livets dryck och träffade mer människor på en kväll än vad jag gjort på ett halvår. Man har ju ändå en konstnärlig examen som måste luftas, plus att Riche numera är en helig plats efter att Zlatan skådades där under juldagen.
Eftersom jag levde loppan igår kunde jag med gott samvete fastna i fotbollssoffan idag, se Torres torra loss, eller Torr-fan som en viss kommentator på Viasat råkade kasta ur sig i ett passionerat ögonblick, följt av ett generat "förlåt".

 

Nåväl. City tog ytterligare tre poäng liksom Chelsea och Arsenal, medan Spurs och United fick nöja sig med en varsin pinne. Arsenals resultat mot bottenlaget West Ham känns särskilt härligt trots att jag missade matchen eftersom jag kan avnjuta resultatet i repris imorgon på jobbet via mobbning av kollegor. Av något obegripligt skäl har jag flera arbetskamrater med hjärtat hos West Ham.

Det kanske är rimligt att resurslärare faller för de lag som har det allra svårast att prestera något. Man besitter ju ett gränslöst tålamod och stor empati.

 

Just nu späder jag ut en lucka mellan Premier League och Zlatan med att streama Almeria - Real Madrid där Real skrämmande nog ligger under. Egentligen skulle jag ta tag i min egen falnande fotbollskarriär ikväll och dra till Eriksdalshallen och spela men formstyrkan är intakt svindålig så jag får skjuta på det lite till.

 

Åter till bollen, hoppas på att behöva skriva av mig angående något Zlatan Ibrahimovicskt lite senare ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback