Det nya fotbollsåret är igång...

... och började med att Uniteds egen Shrek, Wayne Rooney, gjorde mål mot West Bromwich. En konstig match där WBA pressade United hårt och borde ha vunnit, men United hade som vanligt turen (domarna) på sin sida.

 

Även City tog tre poäng, liksom Spurs och Arsenal. Med andra ord så behöll sig toppen som tidigare, ifall Chelsea vinner idag. Förlorar dom eller spelar oavgjort mot Aston Villa så har Tottenham knipit fjärdeplatsen, men Arsenal är trea, City tvåa med en match mer spelad än de flesta och United leder med en match mindre.

 

Det blev lite mer av ett slötittande igår. Wenger safeade till min stora glädje och valde samma startelva som mot Chelsea vilket gav utdelning, 0-3 mot Birmingham på bortaplan.

 

Det är trötta, frustrerade spelare i Premier League nu, de tar igen uppskjutna matcher och lagen får vila max två-tre dagar mellan matcherna. Det leder i vissa fall till mindre händelserika matcher med mindre målskillnader vilket är trist men också till en hel del gnäll och bråk, vilket naturligtvis är positivt då allt slags drama ger krydda till bollen.

 

Jag börjar tröttna lite (väldigt lite, men lite) på isiga planer och 100 PL-matcher i veckan, väl stor inflation i brittisk kyla, så det känns riktigt skönt att la Liga drar igång nu och Serie A nästa vecka. Vi har ju JVM också att glädjas åt liksom Rangers -Celtic nu om ett par minuter! Kolla in statusen på Ljungbergs nya hem. (Jag somnade efter ett par minuter av denna match vilket var lite opassande eftersom jag är på jobbet men ni kanske klarar dessa fluffiga skotska troll och alver bättre.)

 

Jag menar inte att klaga på den fantastiska utdelningen av matcher varje dag, men jag behöver också se Ronaldo vaska några tårar och Ibra slänga sig med cykelsparkar hitan och ditan. Nu kör vi, fotboll 2011!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback