Dagens Barca/Realrelaterade spektakel

Jag ber om ursäkt för att jag matar de risiga pr-trollen med det här blogginlägget men jag kunde inte längre ignorera pressmeddelandet Betsson skickade ut där de utsett Barcelona och Dortmund som vinnare i respektive liga, samt att de inbjuder till massa nya spel anpassade efter detta. Alltså betting-bolags risighet går ju över alla gränser även om jag kan tycka det här var ett ganska smart och vågat trick om man vill få uppmärksamhet, men det var framför allt bara risigt och respektlöst mot sporten :c

 

Efter Real Madrids förlust mot Osasuna häromveckan var vi många världen över som med hängande mungipor kände att den lilla spänningen man känt angående la Liga var väck. Betsson tog alltså detta långt över gränsen och korade helt enkelt Barca till vinnare och delar därför ut vinstpengar till alla de som tippat Barcelona som la Ligas segrare.

 

 

Barca har 19 segrar, 1 oavgjord och 1 förlust på 21 matcher. Ja det är sjukt. MEN! Det är 17 omgångar kvar! Man ska möta Real Madrid borta, Atletico på lördag, det är SJUTTON matcher. De leder med sju poäng över Real nu, det är extremt svårt för det kaosdrabbade laget att hämta, men kom igen hela Barcas trupp kan ju drabbas av... exploderade huvuden eller något.

 

 

I pressmeddelandet skriver Betsson också att man förutsätter att Mourinho ska kasta in ligahandduken och satsa allt på CL nu, och det känns också sjukt respektlöst att tro att man kan räkna ut en av världens mest fantastiska knasbollar så lätt. Hela jippot dom slängt ihop nu är förnedrande för Real och ligorna överlag och leder till ännu mera irritation mot Barcelona. Det är den här överlägsenheten och hur folk spelar på den som driver en annan till vansinne.

Skulle det osannolika inträffa att dessa lag inte vinner ligan kommer Betsson betala ut vinster på två La Liga och Bundesligamästare denna säsong.

Betsson hälsar även i sitt pressmeddelande att: "Skulle det osannolika inträffa att dessa lag inte vinner ligan kommer Betsson betala ut vinster på två La Liga och Bundesligamästare denna säsong." Irritationen.

Man fortsätter med att berätta om betting-spelen man tagit fram till följd av beslutet att avsluta den konventionella la Liga-tippningen. Nu kan man spela på "Hur mycket Barcelona kommer vinna med" och det är högre odds på att de vinner med 4 poäng eller mindre än att de vinner med 11 poäng eller mer. Extremt provocerande för alla Real Madrid-fans och på det här sättet lyckas Betsson få alla att återinvestera vinstpengar som  eftersom de betalas ut redan nu utan att vinsten är klar känns som en bonus men som de troligtvis skulle fått betala ut i slutändan ändå.

 

Även i Bundesliga anser Betsson att ligan är avgjord och har där gjort exakt likadant med Dortmund, utsett dem som vinnare och anpassat övriga spel efter det.

 

 

Nu ska jag gå och reta upp mig över något annat Barcarelaterat inför mötet mot Arsenal om elva dagar. Blogg you later.


Kommentarer
Postat av: Dannehehe

Jag tror ligan är avgjord MEN allt kan hända. Dock tänker jag inte sitta och hoppas för att sedan bli besviken. Barca är omänskliga borde på planen och utanför (alltså ej människor utan något helt annat). Jag får hoppas på CL istället där jag iofs inte heller tror Real kommer ta sig längre än till en semi. Kul liv.



Tycker Mourinho har spelat samma elva alldeles för mycket och tror många av spelarna är trötta och kommer bli tröttare ju längre säsongen går. Det hade varit gött om han kunde iaf vila EN spelare någon match.

2011-02-05 @ 16:12:49
Postat av: Bella

Det är bara en PR grej, som förmodligen förvisso ger dem exakt den uppmärksamhet de vill ha tror jag. Annars ser jag ingen anledning till att ta ett sådant beslut. Tror aldrig det har hänt innan, i varje fall har jag aldrig hört talas om det.

2011-02-17 @ 09:12:30
URL: http://www.spelabetway.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback