Premier League tillbaka och jag gluttar på skadelistan

Landskamper har ju sin charm men jag vet inte, det känns inte ok att uthärda så här lång väntan mellan ligamatcherna även om Arsenal behövde lite paus om man säger så. En nystart efter de sedvanliga besvikelserna som varje säsong bjuder på och ny fokus enbart på PL. Nu känns allt ganska soft, förväntningarna är tillbaka på en extremt tafatt nivå.

 

Jag har inte vågat ta reda på hur många som gått sönder i sina respektive hemländer under uppehållet. Vad ska man gissa på? Nasri, Sagna, RvP... samt de tio från startelvan som redan var på skadelistan.

 

Men hörrni! Nu kollade jag och det är bara gamla vanliga: Vermaelen, alla målisar, Ramsey igen men han var ändå så formsvag, Denilson som man absolut inte vill ha på plan i vilket fall och tyvärr Djorou ännu. Men ändå! Ingen Song.

 

Ingen Fabregas. Ingen RvP. INGEN WALCOTT????????????????

!!!

 

Men gude god ser jag i syne? LJUVA GLÄDJE!
Nu är det bara för oss Arsenalfans att luta sig tillbaka och sätta allt sitt hopp till att West Ham vinner mot United. Inte en alltför lätt uppgift.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback