Dagen efter



Hur känner ni efter gårdagens match? Eftersom jag kanske borde jobba lite mer och blogga mindre överlåter jag åt tidningarna att recensera, men vi bevittnade ju alla en makalös förnedring (tyvärr).

 

Barcairritationsvågen som spridit sig över världen (Sverige i alla fall) har ju även sköljt över mig, och fastän Barca gjorde en fantastisk uppvisning i, ja, att vara Barca, så kände jag mest tomhet efter matchen. Och ännu mer irritation.

 

Vad ska man säga? Mourinho försvarar sig idag med att Barcelona är ett färdigt lag medan han håller på att skapa sitt Real Madrid. Det stämmer naturligtvis, men 5-0?

 

Barcelona är ett komplett lag, med ett konsekvent spel som flyter i deras blod. Jag håller med, det var vackert.
Varför irriterar det mig så mycket? Vad känner ni?

 

Nåväl. Det var en fantastisk match, Barcelona spelade underbart, och framför allt, bisarrt mycket action på plan. I somras tog de här killarna VM-guld ihop men jag tror knappast Puyol och Ramos tog en öl tillsammans efter matchen inatt. 13 gula och ett rött kort. Ronaldos överfall på Pep (you go girl). Alla dessa känslor på plan, de älskar jag att se. Speciellt om det är hat och frustration. Förnedringen, den har jag lite svårare för tyvärr.


 


Kommentarer
Postat av: Cteffo

Ettfingerhälsningen;

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/barcelona-fans-give-ronaldo-the-one-finger-salute-barcelona-real-madrid-7708625/

2010-11-30 @ 13:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback