VM I MUTOR AVGJORT

 

RYSSLAND OCH QATAR BLIR VÄRDNATIONER FÖR FOTLOLS-VM 2018 OCH 2022

 

Jag vet att jag lät obehagligt positiv till Qatar som VM-land, det var innan det blev verklighet och jag tänkte på konsekvenserna. Älskar dock det sjuka i att Qatar ska bygga nedmonterbara arenor med nedkylningssystem. Låter miljövänligt, not, men storslaget och tokigt som man kan förvänta sig av länder vars bebyggelse och infrastruktur slängts ihop på några år. Hoppas arenorna inte kommer att stå halvtomma under VM, men dom kanske bygger papier machépublik också.

Whatever, det var ju två riktiga skrällar i alla fall. Lite deppigt känns det att VM blir mer otillgängligt för en annan svennebanan och det känns också ledsamt att fortsätta hålla VM i länder utan tydlig fotbollskultur. Jag hade nog ändå helst sett England och hm... USA som vinnare i FIFA:s VM i mutor. USA hade iofs varit ytterst irriterande. Dåliga kandidater.

 

 


 

Tänk att få dom i IKEAkassar att montera upp och ner igen.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Framtidens vm, i rymden!

http://www.sporten.dk/fodbold/vm-amok-se-qatars-vilde-stadionplan

2010-12-02 @ 22:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback