Efter depp kommer pepp

Samtidigt:
Jag lägger allt hopp på Szczesny nu. Han kommer ta varenda boll. Vad spelar det för roll att vi inte har van Persie och Walcott? Backarna kan satsa på att bara försöka hålla sig undan helt så får vi lita på att den polske tampongen sätter sig som en propp i målet.

 

 

Den tolfte möter vi United om vi tar oss vidare i FA-cupen och då har United mött Chelsea och Liverpool borta i ligan nu denna vecka och ujujuj, så slitna kommer dom vara. Dom kommer inte vinna alla tre matcherna, så är det bara, och deras misstag är vår vinst nu oavsett när de kommer. Arsenal däremot kommer vara helt utvilade till FA-mötet mot United, dom ska ju bara möta... Barca... eh på Camp Nou fyra dagar innan. Dvs världens svåraste match. Okej. Positivt skulle det vara.

 

 

Okej vi tänker Barcamatchen. Vad har vi? RvP är ju bara en bonus eftersom han är trasig 99% av tiden så laget borde ju inte bero på honom. Walcott hade varit bra mot Barca, absolut, och det säger jag inte bara pga min evigt brinnande kärlek, men han är ju ett alternativ bland flera. Vi har säkert miljoner anfallare. Okej nu skissar jag en startelva.

 

 

Szczesny

 

Sagna, Djourou, Koscielny, Clichy, Wilshere, Song, Eboue, Nasri, Arshavin, Chamakh/Bendtner

 

 

Och jag vet ni vill se Bendtner, ja, han får komma in efter en stund. Kanske borde stoppa in Diaby istället också. Alltså. Allvarligt talat. VI MÅSTE KÖPA FLER SPELARE. Det räcker inte med att ha en fantastiskt första-elva, man vet ju att skadorna kommer att komma.

 

 

Jag hatar verkligen Clichy, men han var faktiskt bra mot Birmingham. Jag fattade knappt vad jag kollade på pga obegripligheten i det hela, men månne han kan plocka fram det igen. Egentligen skulle jag hellre vilja se Gibbs i Clichys ställe men det är väl inget att hoppas på. Vart är Gibbs egentligen? Sagna och Djorou är stabila. Koscielny har spelat över förväntan han med på slutet, så låt oss hoppas att allt efterblivet han klarar att prestera koncentrerades till idiotin i slutet av CC-finalen.

 

 

Wilshere är ju så gränslöst bra trots (eller pga) sin ringa nussiga lammköttsålder. Han kommer att spela bra mot Barca och ta stort ansvar, annars får han inte byta tröja med Xavi efter matchen (som nog kan spela då). Song har faktiskt knasat lite på sistone och det säger jag ju med bakgrunden att han varit så sjukt jävla bra den här säsongen och vanligtvis spelat helt perfekt.

 

 

Eboue och Arshavin, ja, där ser det ju lite olika ut men ryssen är helt klart påväg tillbaka i form och har varit viktig de senaste matcherna. Eboue, andas han fortfarande? Det kanske var förhastat som sagt. Nasri är kanske inte lika genialisk som under den extrema formtoppen, men han är ju magisk ännu och lär ju glimra mer nu när han verkligen behövs och får ta plats.

Okej. Sen tillsist däroppe då utan glasfolket har vi... ingenting. Chamakh är trött men han får väl spela. Bendtner är en total psykopat som slår bort för mycket bollar och kommer skapa alltför mycket farliga situationer om han spelar hela matchen, men, han bör komma in och göra nåt knasmål som man enbart kan göra om man helt saknar självinsikt. Han och ryssen får jobba. Beroende på hur mycket Chamakh suger kanske Bendtner får stolpa in ganska tidigt.

 

 

Jag hatar Rosicky. Han får åka hem till Tjeckien.

 

 

Okej nu är jag inte orolig längre. Den där uppställningen går ju inte att tvivla på mot Barca. Jag behöver inte oroa mig för att förlora, det är ju redan en självklarhet att vi gör det... NEJ. GLÖMDE! PEPP: VI LEDER JU REDAN MED 2-1! EXTREMT OVÄNTAT BRA FÖRUTSÄTTNINGAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback