United påväg mot en första förlust?

Jag hade en känsla i eftermiddags att ikväll, ikväll har vi vår chans! Vår chans att ta in på Manchester United. (Nu tänker ni: EFTERHANDKONSTRUKTION, men lita på mig kära bloggläsare, jag skulle aldrig aldrig aldrig ljuga för er. Dessutom har den här dagen verkat vara ett riktigt helvete för alla mina vänner och det var troligtvis universums sätt att kompensera denna vackra gåva de skänkt: en Unitedförlust, utan att något slags obalans uppstår.)

 

United har haft ett tight schema och det kan vara svårt att peppa fram den vilja och kraft som behövs i det här läget som slutkörda serieledare, speciellt när man spelar mot ett lag som är lätta att underskatta och dessutom har en match tillgodo (det är denna de spelar bort idag). Dom har dessutom haft en jäkla massa tur hittills vilket man inte kan räkna med hur länge som helst. Jag gillar Wengers syn på tur: "tur är egentligen skicklighet, för man måste vara redo och tillräckligt duktig för att kunna förvalta de oväntade chanser man får". Okej jag vet inte om han sagt exakt så men det låter som sanning. Det känns i alla fall inte lika säkert som vanligt trots deras extrema skicklighet att United kommer kunna förvalta sin tur ikväll. Det räcker kanske inte med att kasta in Chicharito mot slutet och vänta på exakt det antal mål som krävs.

 

Ikväll är alltså kvällen som de kan tappa poäng i den omgång de haft tillgodo så länge. Dessutom var det något förlösande som skedde när Barca åkte på sin första förlust på hundra år och det kändes faktiskt som om de skulle lämna över stafettpinnen till United.

 

Blackpool leder matchen med 2-1 just nu och Hernandez har kommit in. Snälla lilla ärta. Rädda inte det här. Håll det här Blackpool. Håll det och jag ska ge er ett litet utrymme i mitt stora bollformade hjärta.

 

Hann inte ens publicera inlägget innan Chicharito gjort 2-2. Jag hatar att älska dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback