Nu möter jag ångesten. Champions League-dragningen.

Milan - Tottenham
Valencia - Schalke
Roma - Shakhtar Donetsk
Arsenal - Barcelona
Köpenhamn - Chelsea
Lyon - Real Madrid
Marseille - Manchester United
Inter - Bayern München

Arsenal - Barcelola

 

Som Arsenalfan hade man ju egentligen inte behövt titta på den trevliga teaterföreställningen "dragningen till Champions League" eftersom jag, Wenger, Nasri och resten av världen redan visste att vi skulle få möta Barca. Redan innan lottningen gick ju Wenger ut i Guardian, övertygad om vad resultatet skulle bli och en annan gick och muttrade och väntade in helvetets nitlott och en argentinsk fotbollsautistisk leprechaun.

Kunde vi inte bara fått spela de här två matcherna i höstas och kunnat koncentrera oss på PL sen? Barca har kunnat softa i sin låtsasliga medan vi har fått slita. Det ska bli kul att se matchen såklart men det är ändå så jävla bittert. Nåväl, SPELA WALCOTT. Och ge bort Cesc till motståndarna i julgåva. Och, nu kan inte ZLatan ställa till det för oss längre.

 

Nu skyller jag inte allt på UEFA-skämtet, Arsenal kunde ju sett till att vinna den där kassa gruppen men då hade vi bara fått Barca i nästa lottning och slösat en omgångs energi som kunnat satsas på PL.
Min enda lösning är att hålla fast vid att lottningen är korrupt och riggad år efter år (vilket ju iofs är en bekräftad sanning), annars betyder det att Gud hatar Arsenal :c

 

Milan - Tottenham

 

Det här blir ju på alla sätt och vis två extremt roliga matcher även om det knappast var ett drömresultat för Spurs. Milan har ju vaknat upp från att mest vara en resort för uttjänta spelare till att leda Serie A med en tung och stor historia medan Tottenham är extremt nussiga pigga nykomlingar i CL-sammanhang som chockat alla med sina framgångar. Samtidigt kan dom vackla snabbt, dom är nya och försvaret måste samla sig. Och. Zlatan. Zlatan. Zlatan. Jag ser så fruktansvärt mycket fram emot detta.

Till något lite viktigare, lagens nussfaktor. Tottenham är gränslöst nussiga. Tottenham är som en slank burma som nussar upp mot en och vilar i knät. Man kan tänka att Milan, här finns ej nuss. Men det gör det. Det gör det. Robinho tex, är inte han nussig? Jo han är nussig.

 

Valencia - Schalke

Couldn't care less.

 

Roma - Shakhtar Donetsk

Couldn't care less.

 

Köpenhamn - Chelsea

 

Detta blir ju också extremt roligt. Det är verkligen Skandinavien mot ondskans legosoldater och jag älskar detta. Jag älskar att få hata Chelsea och jag hatar Chelsea så mycket att jag älskar dom i slutändan. Att Chelseas formsvacka ska hålla ända tills mitten av februari känns ju väl optimistiskt men man måste behålla sin tro i dessa grymma tider. Det blir overkligt svårt, men inte totalt omöjligt. I vilket fall blir ju detta ett sånt bra tillskott i Köpenhamns CL-resa, först Barca och nu Premier Leagues läskigaste galningar och ska man någon gång möta Chelsea så är det nu.

Om (när?) Chelsea slår ut svennebananerna så kan vi i alla fall glädjas åt att de tappar fokus i PL.

 

Lyon - Real Madrid

 

Hade varit betydligt mycket loligare om Mourinho hade mött något mer intressant lag, hoppas dom får Chelsea eller Inter i nästa omgång. Real borde ta sig vidare.

Marseille - Manchester United

 

Jag jagar inte direkt upp mig över denna match heller. Grattis United :c Hoppas ni sliter ut er i CL och tappar i PL.

 

Inter - Bayern München

 

Ett trött formsvagt Inter mot ett trött Bayern. Kul.

 

 

Nu tröttnade jag. För engelsk fotbolls skull hoppas jag det går bra för alla Premier League-lag. På återbloggande, i butiken har jag inga kunder och jag kan göra vad jag vill på Internet, det vet både du och jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback