David Jesus Beckham

 

Fotbollsspelares tatueringar är ju alltsom oftast helt extraordinärt idiotiska. Borde fösa ihop ett tatueringsinlägg snartast möjligt på tal om det.

 

I alla fall, Beckham har gjort det igen. Igår la han upp den här bilden på Facebook i tre olika Hipstamaticversioner och beskrev i en pedagogisk film vad man ser och dess mening. Det är (muskelknutten) Jesus som bärs upp av tre keruber, vilket ska symbolisera han själv och hans söner. Alla är vi mänskliga och behöver hjälp någon gång, även Jesus och jag, och en dag ska mina barn ta hand om mig.

 

Fotbollens tre-enighet: den manlige fotbollsspelaren, hans tatueringar och hans jesuskomplex.

 

Hade han tatuerat in den här däremot, då hade jag älskat honom för evigt:
Bilden symboliserar min fru Viktoria som Jesus som tynar bort i ätstörningar i mina armar.
Lite mer soft än Jesus som en "juicehead gorilla" som dom säger i Jersey Shore.
Annan bra bild från Beckhams Facebooksida: David signerar lite autografer till typiska Unitedfans på Old Trafford.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback