Dagens softa rykte: Madebayor till Real Madrid. :D?

 

Jag läser i Aftonblarran, denna faktatidning, att Mourinho vill värva Adebayor efter förnedringen i el Clasico. Lol. Här börjar man ju redan ana oråd, månne är detta osanning.

 

Men tänk. Tänk om Mourinho skulle sätta fart i Adebayor igen, det vore ju fantastiskt. Vem vet, togolesen kanske redan är i strålande form, men han får ju aldrig spela i City så en kan ej veta.
"Adebayor, Adebayor, give him the ball, and he will score"

 

 

Trots att han betedde sig som ett skogstokigt as när han gick från Arsenal till Manchester City är ju tokigheten extremt älskvärd vanligtvis men det finns ju några anledningar till att Arsenalfansen verkligen hatar MADebayor. Låtom oss minnas dem ihop.
Anledningen till att han flyttade från början var troligtvis hans extremt lama inställning, från att ha producerat massor av mål och spelat fantastiskt för Arsenal så slutade han bry sig när han blev girig, trots att han tillslut fick den absurda lönen han krävde av coach Wenger.

Överallt i engelska pressen ryktades det om vart Adebayor var på väg, innan det var officiellt eller bestämt att han ens var på väg bort från laget. Ryktena var inte direkt något som Arsenalfansen uppskattade. Redan innan han gick så lackade många av Arsenals fans ur och det engelska duggregnshatet var fött.

Wenger försökte till och med lugna ner fansen och bad dom bete sig lite softare mot Adebayor men det var kört. Adebayor säger i intervjuer att "Arsenal fans' hate scarred me for life". Snyft. Hoppas hämnden blev ljuv då.

 

Han hamnade i Manchester City, naturligtvis ett drömlag för en pengakåt galning, och i första matchen han spelade mot sitt forna lag stämplade han tre spelare, van Persie stämplades avsiktligt i: ANSIKTET. Adebayor stängdes av i tre matcher.
(Om jag var tvungen att stämpla en Arsenalspelare eller två skulle jag också välja van Persie, och om jag får ta Bendtner också, vilket också var Adebayors hatobjekt i laget. Inte helt galet för att vara galning tycker jag.)

 

 

 

 

 

 

Men innan han stängdes av hann han även göra mål och springa 100 meter över planen till Arsenals fans för att verkligen hånfullt kunna fira målet framför dom, och åkte på ett gult kort.

 

 


Tyvärr bästa filmen jag kunde finna.

 

I sin tid i Arsenal, och efteråt, var det väldigt uppenbart att han hade konflikter med andra spelare i laget, hade knasad attityd och var en tokig drama queen. Men, det är vad som gör honom så otroligt lolig och jag skulle bli överlycklig om det dansades såhär i Arsenal idag.

 

 

 

Hoppas Mourinho fångar upp Adebayor, det vore sjukt kul med ännu en galen drama queen i Real Madrid och det är ledsamt att se Adebayor sitta bänkad match efter match i City och sen få komma ut i någon minut och underprestera.

 


Var det här som Mourinho fick upp ögonen för Madebayor?

 


Kommentarer
Postat av: nezik

Han kommer bara byta om Real skulle kunna tänka sig betala ut en högre lön än vad City betalar ut, och det tror jag inte händer.En mer pengalysten spelare får man leta efter. Grym blogg förresten, läs gärna min fotbollsblogg också (:



2010-12-01 @ 19:03:50
URL: http://nezik.blogg.se/
Postat av: Dannehehe

Jag skulle vilja följande:



Adebayor blir utlånad till Real resten av säsongen OM det visar sig att Pipita blir borta en längre tid. Det kommer inte att fungera att köra Benzema ensam på topp i flera månader och risken finns så klart att han också blir skadad. Och det är slöseri med fint kantspel att ha Ronaldo som striker.



Men frågan är om City ens kan tänka sig att låna ut Adebayor? Jag tycker dom borde kunna göra det, om Real betalar hela hans lön + kanske en liten avgift, med tanke på hur lite han får spela.

Att köpa en helt ny striker tycker jag känns onödigt och jävligt dumt.

2010-12-01 @ 19:14:39
Postat av: fotLOL

Det känns som om hur girig än Adebayor må vara så sjunker han ju mer i värde desto längre han får sitta bänkad, och hur kul kan det vara att spela så lite i längden? Hur girig han är hoppas jag han hellre vill någon annan stans, åtminstone på lån.



City har kanske lite kort om strikers om han går och tex Tevez råkar på en skada, men låt honom spela nu då. Några är ju redan på lån, Bellamy tex. Det är väl bättre att spela igång Adebayor igen och Mancini vägrar ju spela honom. Adde går redan runt och snackar om att han ska till Juventus, Mourinho får väl knipa honom. Det känns som om han borde försvinna bort från City, och jag ser hellre att han går till Real än Juventus.



City kan gärna få låna ut Santa Cruz till mig också.

2010-12-01 @ 19:48:37
URL: http://fotlol.blogg.se/
Postat av: Stefffo

Danne: Håller helt och hållet med om att Real inte kan förlita sig på Benzema. Higuain är en grym forward att ha i laget men nä (som nu) han går sönder står dom där med Benzema som ju inte går att lita på alls. Mitt tips (real behöver ju det efter i måndags :) och jag vill ha någon spänning kvar i ligan till i vår även om jag inte vill att Real vinner) är att dumpa Benzema – alldeles för opålitlig – i januari och köpa in Milito - sjukt pålitlig. Diego har iofs kontrakt till 2013 men med Mourinhos goda relation till honom och Reals spenderarlusta borde det ju inte vara något problem.

2010-12-01 @ 23:49:35
Postat av: Pat

Kul blogg! Själv föredrar jag nog det initiala smeknamnet som ovan nämnda tok fick då han gick till Arsenal och underpresterade i början: "Whydidwebayor". Det sammanfattar den spelaren ganska bra tycker jag även om det såklart är roligare med en galning på fotbollsplanen än på bänken.

2010-12-02 @ 11:03:02
URL: http://www.pats-blogg.blogspot.com/
Postat av: Dannehehe

Steffo: Jag tycker iofs att dom kan förlita sig på Benzema, men inte helt ensam på topp i flera månader. Benzema har varit minst lika bra som Pipita i år och anser att det inte finns så många andra i världen som både är bättre och tillgängliga för stunden.



Jag menade bara att ingen skulle klara sig ensam på topp en hel säsong med så många matcher i ligan, cupen och CL. Och som sagt: blir han skadad har dom bara Ronaldo kvar, som inte borde användas som striker. Därför vore ett lån bästa lösningen. Eller ett köpa av någon som tex Hugo Almeida, som är bra, men ändå tillräckligt dålig för att kunna sitta och nöta bänk och hoppa in då Benzema är sliten/skadad.

2010-12-02 @ 13:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback