Ännu en fotbollsvecka är över!

Noterbart är bland annat att:

-Milan (AC Zlatan) spelade strålande igen efter en liten semisvacka. Kanske har de slutat låta Zlatan ta ut startelvan? Napoli och Lazio vann också sina matcher och ligger tvåa och trea i pastaland medan Inter förlorade och halkade ner på en fjärdeplats.

 

-Barca spelade oavgjort mot Sporting och tappade två poäng till Real som vann med 0-1 mot Espanyol efter att fått Casillas utvisad redan första matchminuten. Real ligger nu "bara" fem poäng efter Barca i tabellen. JIPPIE! La Liga börjar ta ny fart, man ska inte ropa hej etc.

 

-Rooney gjorde som tidigare nämnt ett helt sanslöst mål som tog United till vinst i Manchesterderbyt som blev en ovanligt rolig derbymatch trots det sorgliga resultatet. Arsenal vann mot Wolves och kröp närmre United. Spurs vann mot Sunderland vilket innebär att dom gick om Chelsea i tabellen, åtminstone tills Chelsea spelat sin match mot Fulham imorgon. I tabellen leder alltså United naturligtvis, med Arsenal 4 pluttiga poäng efter, City med en match mer spelad är 4 poäng efter Arsenal. Spurs och Chelsea har båda färre spelade matcher än City och skulle dom vinna sina matcher så går båda om City i ligan.

 

 

Det var allt jag orkade delge just nu. Jag har bakat ihjäl mig för att fira världens gulligaste fotbollsspelares födelsedag. GRATTIS IGEN!

 

 

Alla som åt av Arsenaltårtan blev smittade med Gunnerssympatier. Gonatt bloggläsare, jag älskar er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback