Förlåt Pep, men jag är irriterad.

En annan sak som irriterar mig angående Pep var den hysteriska Fabregashistorien. Barca var enligt ryktena beredda att betala ett absurt överpris för att "få hem" katalanen i Arsenal till Barcelona där han förmodligen blivit placerad på bänken. Personligen tror jag det hade varit idiotiskt att lämna kaptensrollen i Arsenal för att få sitta och småsnacka på hemspråket och titta på när lagkamraterna stjärnspelar. Vill man se Messi göra mål kan man slå på teven, man behöver inte offra sin karriär.

 

Inte för att det går särskilt bra för Cesc i Arsenal nu, återigen skadad och däremellan tycks han aldrig återfå formen varken fysiskt eller mentalt,  men att ta flyget hem till Barca vore idiotiskt både för honom och Barcelonas ekonomi. Arsenal däremot skulle gjort ett riktigt jäkla klipp. Nasri har redan axlat ansvaret på mittfältet när Fabregas försvunnit som ledare på planen. Arsenal är visserligen inte skuldsatt vilket tycks vara ovanligt i klubbarnas ekonomi idag men dom skulle gott behöva dom där pengarna till att rusta upp sitt försvar.

 

Cesc i Barcelona

 

Så nu har jag fått utlopp och kan fortsätta njuta utav Tottenham-Liverpool. Torres passning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback