ÖDESMATCH IKVÄLL

 

Jag börjar med detta enkla fakta: idag är det min födelsedag. Det enda jag önskade mig var snälla barn på jobbet, nuss och tio mål av Nasri ikväll. Jag är inte den som är den. Jag är inte girig. Jag nöjer mig med fem mål, till och med ett om det är det avgörande. Till och med ett mål av vem som helst, bara det resulterar i vinst för Arsenal. En enkel önskan. Kan ni se till att den uppfylls?

 

 

Derbyt igår mellan Spurs och Chelsea om viktiga poäng var fantastisk och magknipande, ikväll är det extremt viktiga poäng som ska delas ut och jag försöker finna en lösning på hur jag ska kunna undvika att spy av nervositet innan matchstart.

 

 

Hetsen kring Nasri är total efter att han bjudit på ren fotbollsporr till övervackra mål de senaste veckorna, men han har spelat fantastiskt hela säsongen även innan dess. Fortfarande verkar det som om många har svårt att se Arsenal som ett allvarligt och troligt hot om förstaplatsen, trots att dom leder ligan just nu, med en mer match spelad än United men en mindre spelad än resten. Man klagar på förvaret (MED ALL RÄTTA), målvaktsläget (MED ALL RÄTTA), på ett ungt och vekt lag (KLAGA ALDRIG MER PÅ DETTA), men all investering Wenger lagt på att bygga laget med unga talanger som fått växa till sig börjar ge utdelning. Gunners leder tabellen. Inse att dom är ett hot. Dom har dessutom blivit tuffare och spelar mer fysiskt samtidigt som det vackra lätta spelet är kvar och när "viktiga" spelare som Fabregas och van Persie klyver hårtoppar och tappar en nagel och behöver vila ett par veckor har de andra spelarna, såsom Nasri och Song verkligen klivit fram.

 

Åh Song. Hoppa igång igen. <3

 

 

Jag har någon slags plan på att bli lite mindre partisk i bloggen... eh... kan bli svårt. Mer lol och mindre Arsenal, men innan dess..


................... VINN IKVÄLL ÄLSKADE FRANSKA POJKLAG!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback