Att beskylla kvinnan för Ronaldos idioti

Nej Johanna Frändén. Allt är inte Sara Carboneros fel.

 

Nu håller man nästan på att förbruka all plats på www med skriverier om en påstådd och trolig kris i Real. En splittring mellan divan Ronaldo och det övriga laget. FÖRBRUKA INTE WWW!!!! Nåväl.

 

Jag vill att Ronaldo ska fortsätta vara Ronaldo. Mitt liv vore lite torrare utan hans tårar. Mitt liv vore för tyst utan hans klagan. Jag vill därför att han ska fortsätta vara kvar i fotbollen, vara sjukt irriterande och ge mig skäl att beklaga mig över honom. Jag vill att Real ska vinna la Liga och Ronaldo får gärna göra tusen mål, MEN, jag förväntar mig inte att hela världen ska dalta med Ronaldo bara för att behålla friden i Real Madrid.

 

Jag läste ett blogginlägg av Johanna Frändén som höll på att driva mig till vansinne där hon beskyllde Sara Carbonero för splittringen och den dåliga stämningen i laget. Sara är alltså Casillas flickvän, reporten som hånglade loss med sin guldmålis inför hela världen i somras. Tummen upp för detta hångel säger jag för övrigt.

 

 

 

För mig är det helt chockerande hur man kan beskylla Sara för att ha skapat splittring i Real efter att ha kritiserat Ronaldo i media. Men gud, låt kvinnan ha en egen karriär, egna åsikter, och inte styras av att hålla sämjan i sin killes lag. Jag respekterar henne tusen gånger mer om hon gör sitt jobb och inte anpassar sig till att hålla Ronaldo glad i första hand. Det är ju redan helt bananas att hon har en relation med Casillas med tanke på det jobb hon har, men det är ju helt öppet och jag tycker det tyder på stark integritet att hon inte går Reals ärenden i första hand.

 

Här är Johannas tips till Sara och Iker:
"Sara: Gnäll gärna på din pojkväns störiga polare, men gör det inför tjejkompisarna och inte i, eh, tv.
Iker: Don't mix your hoes with your bros."

Kvinnosynen. Jag avlider. Läs hela inlägget här.

 

Om Ronaldo tror att Casillas äger sin flickvän och därför håller honom till svars för att hon yttrar sina relevanta åsikter så är det Ronaldo som skapar splittring. Inte hon. Det är helt gränslöst att beskylla Sara för att vara Reals Yoko Ono (ännu en kvinna som offrats) istället för att lägga anvaret på spelarna själva. Mourinho, gå in och Mourinha lite. Eller har du hittat på hela soppan kanske?

Kommentarer
Postat av: Frida

Tummen upp för det här inlägget!



Och för hela bloggen, som är helt fantastisk.

2010-12-18 @ 23:25:36
Postat av: Dannehehe

Usch, Johanna Frändén alltså...



Men angående beefen har bland annat Özil sagt detta (säkert väldigt dåligt översatt): "De har båda kostymen som denna klubb kräver och jag ser att de kommer överens väldigt väl, så jag tror inte att någonting som har sagts är sant.



-Efter målen så är vi glada tillsammans med hela laget, vi är som en liten familj."



Och Iker har sagt: "Det finns folk som vill skapa kontroverser och dålig stämning i omklädningsrummet. Atmosfären är mycket bra i klubben, det finns unga spelare och en funktionerande grupp. Omklädningsrummets atmosfär är väldigt bra och det finns inget ont uppsåt. Cristiano, jag och alla andra måste lämna detta nonsens bakom oss nu och gå vidare."



Och med "lämna detta bakom oss" menar han så klart alla falska skriverier som pågått dom senaste dagarna.

2010-12-20 @ 11:40:05
Postat av: Dannehehe

Måste tilläggas också att det var väl en Barcatidning som startade detta rykte?

2010-12-20 @ 11:40:56
Postat av: fotLOL

Tack Frida!



Danne, jag har inte heller tagit ryktena på för stort allvar. Det var mest Frändén jag lackade ur på, hur är det möjligt att ens lufta en tanke i såna banor och sen skriva ner det, publicera, och stå för det.



Samtidigt sitter man ju och hoppas på lite spänning från Real, men hellre rolig galenskap ala Mourinho och inte det vanliga skitsnacket kring Ronaldo.

2010-12-21 @ 00:47:08
URL: http://fotlol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback